Сезони надання послуг собакам

Захворювання, до яких схильні собаки, характеризуються сезонністю. Це дозволяє розділити пік активності збудників певних недугів на періоди. Умовно ми виділяємо період тепла та холодів, яким відповідає часте надання ветеринарної допомоги тваринам.

Весняно-літній сезон

Найчастіше саме навесні та влітку собаки заражаються цими захворюваннями:

• Сказ.
    Хвороба не лікується, вона є смертельною для всіх заражених. Для собаки є ризик заразитися на природі, наприклад, на дачі від інфікованих диких та домашніх тварин. Особливу загрозу несуть лисиці, оскільки навесні спостерігається формування зграй. Домашній улюбленець може заразитися як безпосередньо від хижака, так і від собаки або кота, укушених лисицею.
  • Піроплазмоз (бабезіоз).
    Поширюється іксодовими кліщами. Якщо тварина своєчасно не проходить діагностику та лікування, то гине протягом 5 днів після появи симптомів (підвищена температура, слабкість задніх кінцівок, відмова від їжі, пронос та блювання з домішкою крові).
  • Лептоспіроз.
    Шкідлива бактерія потрапляє в організм вихованця через рани або слизові оболонки. Собака може інфікуватися після пиття з калюжі або зараженого посуду, при купанні у водоймі та контакті з хворою твариною, екскрементами, наприклад, щура. Без належного втручання ветеринара тварина гине.
  • Гельмінтоз (глистна інвазія).
    Перебуваючи на природі, собаки зазвичай виявляють інтерес до всього. Багато цікаво спробувати, але це не завжди безпечно. Наприклад, щеня, що попило води з річки і випадково проковтнуло пуголовка, легко може заразитися кишковою трематодою — це плоский черв, що паразитує.

Осінньо-зимовий період та нюанси сезонності захворювань

З настанням вологих та прохолодних, а потім морозних днів для собак з'являються інші небезпеки:

1. Чума м'ясоїдних. Характеризується жаром, запаленням слизових оболонок дихального, харчового та сечовивідного шляхів, розвитком паралічів. Найбільш сприйнятливими до недуги є великі породи собак. Вони складно піддаються лікуванню та зазвичай без втручання ветеринара гинуть.
  2. Парагрип. Також діагноз може зустрітись вам під назвою аденовірусна інфекція. Раптовий кашель — характерна ознака недуги, що порушує функціонування органів дихальної системи.

Деякі захворювання частіше фіксуються восени та навесні, як вірусний гепатит. Може передатися як при прямому контакті із зараженою дикою або бродячою твариною, так і через бліх. Ми не дарма назвали поділ на сезони умовним. Наприклад, гельмінтоз чума м'ясоїдних, сказ та парвовірусна інфекція можуть виникнути будь-якої пори року.

Для профілактики собаку краще вакцинувати з раннього віку: 6–8 тижнів і дотримуватися календаря щеплень. Якщо ви вперше плануєте вакцинувати вихованця зрілого віку, зробіть це в Animal Clinic до періоду активності збудників небезпечних захворювань.